در ایران امروز ، " دین " شده اسباب فریب و دزدی و ریا
________
مشکلات ساختاری در< رژیم آخوندی > ایران محصول بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، ناکارآمدی و فساد گسترده کسانی است که زاینده این < رژیم > و زائیده آن هستند.


۱۰ اسفند ۱۳۹۶

روند بی‌اعتبارسازی رشته‌های تحصیلی و مدارک دانشگاهی پس از انقلاب اسلامی در ایران « ملائی » با سرعت بالایی رو به گسترش است.

باز شدن دکّان‌ مداحی در دانشگاه‌های هنر!!: 
«کاردانی روضه‌خوانی» و «خادمی مسجد» در آموزش عالی!.
در رشته مدیحه‌سرایی واحدهای درسی چون فن بیان، پزشکی ایرانی و بهداشت فردی، اصول مداحی، اخلاق حرفه‌ای گنجانده شده است.
 روشن نیست اساتید این دروس چه کسانی هستند ولی قاعدتا این روند موجب قرار گرفتن مداحان نزدیک به «بیت‌رهبری» در مقام استاد دانشگاه خواهد شد!.
در حالی که وزیر علوم ! ادعای حذف رشته‌های ناکارآمد از سیستم دانشگاهی ایران«ملائی» را دارد، بهمن‌ماه امسال دانشگاه جامع علمی‌! کاربردی دو رشته «کاردانی خادمی حرفه‌ای مسجد» و «کاردانی حرفه‌ای مدیحه و مرثیه‌سرایی«روضه خوانی» را به بخش فرهنگ! و هنر ! این دانشگاه افزوده است.
منصور غلامی، وزیر علوم و آموزش عالی!، روز دوشنبه ۷ اسفندماه از اجرای برنامه‌ای‌ در تمام دانشگاه‌ها خبر داده بود که رشته‌های جدید بر اساس نیاز روز ایجاد کرده و رشته‌های ناکارآمد را هم حذف کرده است.
وی اشاره به رشته‌های حذف یا اضافه شده در این برنامه نکرده ولی دو روز پس از ایراد این سخنان رشته‌های جدید آموزش عالی در دانشگاه جامع علمی-کاربردی و در مقطع کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی (بهمن ماه سال ۱۳۹۶) و زیر مجموعه رشته‌های فرهنگ و هنر در فضای مجازی منتشر شد.
دانشگاه جامع علمی‌-کاربردی در بهمن ماه امسال در زیرمجموعه رشته فرهنگ و هنر، «کاردانی خادمی حرفه‌ای مسجد» و «کاردانی حرفه‌ای مدیحه و مرثیه‌سرایی» را به متقاضان دانشگاهی عرضه کرد. این دو رشته‌‌ی به اصطلاح دانشگاهی در واحد تهران و دومی در آذربایجان غربی ارومیه این دانشگاه تدریس می‌شوند.
همچنین رشته‌ کاردانی حرفه‌ای تربیت مربی «قرآن کریم» نیز از رشته‌هایی است که در واحدهایی چون ارومیه، تهران، ایلام، اردبیل، بروجرد، خرم آباد و میناب دانشجو می‌پذیرد.
دانشگاه علمی‌کابردی این دو رشته را در جرگه رشته‌های کاردانی هنر قرار داده که رشته «مدیحه و مرثیه‌سرایی» شامل دروسی چون فن بیان، آشنایی با داستان‌های قرآن، آشنایی با دستگاه‌های صوتی و تصویری، آشنایی با دعا و متون ادعیه، آشنایی با «سیره ائمه»، آشنایی با گام‌های موسیقی، اصول آراستگی، پزشکی ایرانی و بهداشت فردی، اصول مداحی، اخلاق حرفه‌ای می‌شود.
در رشته کاردانی «مدیحه و مرثیه‌سرایی» همچنین ردیف‌های آواز ایرانی-ابوعطا، ردیف‌های آواز ایرانی-افشار، ردیف‌های آواز ایرانی-بیات ترک، ردیف‌های آواز ایرانی-دشتی، ردیف‌های آواز ایرانی-شور و روخوانی و روانخوانی قرآن آموزش داده می‌شود!
به گزارش خبرگزاری تابناک رشته کاردانی خادمی مساجد از ترم بهار سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در «مرکز آموزش علمی کاربردی مؤسسه پژوهش و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی»، یکی از چند ده مرکز آموزش علمی ـ کاربردی زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آغاز شده و آنچنان که گزارش داده‌اند، این مؤسسه با همکاری «مرکز رسیدگی به امور مساجد» پیشنهاد دایر شدن آن را داده است.
روند بی‌اعتبارسازی رشته‌های تحصیلی و مدارک دانشگاهی پس از انقلاب اسلامی در ایران با سرعت بالایی رو به گسترش است. حذف رشته‌های انسانی و سانسور و ممیزی شدید دروس تحصیلی دانشگاهی از یک سو و افزودن رشته‌های نامعتبر دانشگاهی چون دو مورد ذکر شده از سوی دیگر، دانشگاه‌های ایران را با بحران روبرو کرده است.
همچنین روشن نیست اساتید آموزش‌دهنده این دروس چه کسانی هستند ولی قاعدتا این روند موجب قرار گرفتن مداحان نزدیک به «بیت‌رهبری» در مقام استاد دانشگاه خواهد شد!
اگر چه وزیر علوم مدعی کارآمدسازی دروس دانشگاهی است ولی می‌توان با او هم‌نظر بود که این دروس تحصیلی در راستای تفکرات مسموم نظام؛ و تخریب روحیه پژوهش و تحقیق؛ به شدت کارآمد هستند!.
kayhan.london